SENY i SENTIT
No, no i no!
Una setmana més des de Seny i Sentit hem de tornar dir NO a un altre despropòsit de l’equip de govern i, amb aquest ja hem perdut el compte.
Ens referim a l’anunci que ha fet l’equip de govern del PP sobre la renovació imminent, per cinc anys més, a l’empresa concessionària del servei d’aigües i clavegueram de Sóller, Aqualia.
A l’any 2021, quan nosaltres formàvem part de l’equip de govern amb el Partit Popular, ja ens vam oposar frontalment a la pròrroga del servei d’aquesta concessionària. En aquell moment la pròrroga es volia fer fins l’any 2040, quan encara faltaven nou anys per a l’espiració del contracte vigent. Amb això volem recordar que, des de Seny i Sentit, mantenim el mateix criteri de les nostres idees tant si estem al govern com si estem a l’oposició, ja que l’acusació més recurrent de tots els equips de govern, no només de Sóller, sinó de tots els municipis en general, és acusar a l’oposició de tenir sempre un NO per resposta a qualsevol actuació seva. El PP sap que nosaltres estirem sempre de front en les coses que perjudiquin al municipi i als sollerics. De fet segurament per aquest motiu, actualment, estem a l’oposició.
Des d’aquestes línies volem expressar el nostre posicionament davant aquest anunci, ja que ens diferenciem un poc al dels altres companys de l’oposició. Ja en el seu moment, nosaltres vam dir que no ens negàvem a una pròrroga del servei, si no que el que nosaltres volem és que s’estudiïn totes les alternatives, fins i tot, la possible municipalització del servei. Hem de pensar que a dia d’avui hi ha més empreses que poden donar aquest servei i, per tant com a mínim, s’haurien de posar damunt la taula les seves propostes per comparar les inversions, quotes, serveis, etc. De la mateixa forma també seria molt interessant fer un estudi seriós de la possible municipalització del servei, ja que precisament Sóller és un dels pobles de Mallorca amb més recursos hídrics. Creiem molt necessari enfocar aquest servei des de nous eixos que segurament al 2005, quant va començar aquest servei, no es tenien en compte, com pugi ser la instauració de depuració terciària, de la qual Aqualia ens va dir que ens ajudaria a la detecció de les sals que arriben del Port i a dia d’avui no s’ha fet res, a la planificació seriosa de la separació de pluvials i clavegueram; a dia d’avui tenim una depuradora que no pot assolir aquestes quantitats d’aigües pluvials que no tindrien per què arribar allà, solucionar el problema de la xifona a la zona del camp de futbol de Can Maiol, etc. Creiem que en quatre anys per davant, abans que acabi el contracte i abans de la prorrogació del servei, es tindrien que tenir en compte totes aquestes coses. És evident que la millor fórmula en diferència seria la recuperació d’aquest servei a nivell municipal, però si hem de ser sincers, també ens preocupa molt aquesta opció veient l’autèntic desastre que s’ha creat al poble amb la municipalització del servei de recollida selectiva. No ens volem imaginar el caos que també es podria crear en un tema tan important com és el clavegueram i la gestió d’un bé tan important com és l’aigua. A Seny i Sentit sempre hem defensat la col·laboració pública/privada, pensem que pot ser un bon camí, però tenim clar que s’han d’estudiar totes les opcions i no prorrogar els contractes municipals per inèrcia o qui sap si per altres interessos.